miércoles, 3 de octubre de 2012

El 'making off de la sesión de retratos con Xavier Vinader


Os hablaba ayer de la sesión de retratos con Xavier Vinader para la solapa de su libro 'Quan els obrers van ser els amos' sobre la huelga general de Sabadell en 1976.

Leer el resto del artículo ...

13 comentarios:

  1. Buenos días Paco, no se sí ya habrás decidido qué foto ocupará la solapa. Si yo tuviese que elegir una, me quedaría con la del puño apoyado en la cara.
    La postura y su sonrisa me parecen más naturales que en la del bolígrafo, en esta parece que es el propio encuadre tan cerrado el que fuerza esa postura y esa sonrisa, como si el marco de la foto le estuviese oprimiendo y obligándole a refugiarse entre sus hombros.
    Un saludo Paco.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estamos de acuerdo, pero en este caso he dado una selección y la elección final ha sido del grupo de trabajo.

      Eliminar
  2. Aquest llibre és una meravella i a més les pròpies fotos de'n Vinader son molt bones!

    ResponderEliminar
  3. Jaume Busqué i Barceló3/10/12

    Bravo, Paco! Sóc un cas vivent i un testimoni privilegiat d'aquella sessió de fotos. Una sessió fotogràfica tècnicament impecable (no hi entenc gaire, de tècnica) i, a més a més, com sempre passa amb en Xavi... ens ho passem bé. Les fotos que li vas fer capten la mirada irònica de murri tan característica d'en Xavi, una mirada que analitza i interroga constantment, una actitud que treu conclusions de tot. Uns ulls intensos, profunds, i alhora amables i entranyables. Felicitats, Paco, perquè les teves fotos també es poden llegir.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Felicitats a tu, Jaume, per tot el que t'has implicat en aquest projecte.

      Eliminar
  4. Gràcies per aquesta entrada, Paco. A part del que, com diu en Jaume Busqué, podem llegir a les fotos, un aprenent com jo també hi pot trobar moltes altres coses: el provar diferents posicions i actituds, la perseverança i el no acontentar-se amb el primer resultat, la importància de la il·luminació i la tria de les opcions tècniques, la decisió de no utilitzar el photoshop, que no sempre és imprescindible...

    gràcies!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies a tu pels teus comentaris Oriol. Intento compartir l'experiència de moltes sessions fotogràfiques.

      Eliminar
  5. Me quedaría con la de la cara apoyada en el puño (por tener más contraste de luz que las otras) o con la tercera de la primera fila del lápiz en las manos, por la expresión de la cara.

    Un día nos tienes que contar cómo diseñas la iluminación en función del tipo de retrato, así como la elección de la distancia focal en los distintos tipos de retrato.

    Gracias por contar las cosas de manera que los torpes también podamos aprender.

    Manuel Bustabad

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Buena elección. La iluminación se decide, casi siempre, sobre el terreno según las condiciones y el personaje. Y la distancia focal, también aunque hay unas ópticas que ya sabes que te darán muy buen resultado.

      Eliminar
  6. Hola Paco, creus que faràn altre presentació del llibre només amb l'autor i amb menys pajarracos? M'hagués agradat anar-hi a la presentació d'avui ja que el llibre està molt bé i gràcies a ell i a tu he descobert en Xavier Vinader, però haver d'aguantar la visió de figures com el Gallego i el Pujol, doncs NO.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. ja,ja Jordi. Segur que si. Ja et tindré informat, però es un llibre amb una forta càrrega política i ja saps que vol dir això.Dubto que s'organitzin presentacions només amb l'autor.
      Salut

      Eliminar
  7. Muchas gracias Paco por la lección. Me gusta mucho la de la cara apoyada en el puño. El desenfoque. La expresión del personaje que has logrado transmitir, su mirada. Me parece más natural que la primera en que parece un poco encogido de hombros.
    Felicidades.
    Un saludo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Decidido. La cara apoyada en el puño gana por mayoría.

      Eliminar