jueves, 10 de noviembre de 2011

Sabadell entregó a Xavier Vinader la Medalla de la Ciudad al Mérito Periodístico


La semana pasada asistí a la entrega de la Medalla de la Ciudad al Mérito Periodístico que Sabadell otorgó a mi amigo Xavier Vinader en el Teatro Principal.



He escrito sobre Xavier numerosas veces en este blog, un periodista de raza, fundamental por los artículos de investigación que publicó durante toda la época de la Transición. Esta distinción fue fruto de la propuesta de la Fundación Bosch i Cardellach, en la que han tenido un papel fundamental Maria Dolors Calvet i Jaume Busqué, autor de la biografía titulada “Xavier Vinader i Sánchez. Periodisme i compromís”. Otras 60 entidades más se unieron a la solicitud.



Destacaría la intervención de la directora de TV3, Mònica Terribes, en un discurso que fue un canto de amor al periodismo libre, riguroso y comprometido. Alabó la libertad y la valentía de Vinader; en una especie de mea culpa que la honra, reconoció que muchas veces por la crisis, la situación actual y el miedo a perder el puesto de trabajo no se ejercía el periodismo que se debería hacer. Y lo resumió diciendo: “Todos deberíamos “Vinadear” más.

MÒNICA TERRIBES, DIRECTORA DE TV3

Moltes felicitats estimat Xavi!

5 comentarios:

  1. Jaume Busqué i Barceló10/11/11

    Moltes gràcies, Paco, pel teu comentari sobre l'acte a Sabadell de lliurament de la Medalla de la Ciutat a en Xavier Vinader. La idea va sorgir d'una intervenció de la Maria Dolors Calvet en un altre acte, també a Sabadell, en què també hi eres tu. Aquell dia presentàvem la seva biografia a la ciutat on vam néixer. Ara, a Sabadell, el dia 2 de novembre, vam convocar una petita-gran multitud d'amics i amigues de les procedències socials, acadèmiques i polítiques més variades i diverses, i això demostra, una vegada més, que en Xavi és un home transversal que fuig del sectarisme, de la crítica fàcil i la maledicència, tan habituals i corrents a la nostra vida política de cada dia. Per això l'estimen, el respecten i l'escolten totes les opcions ideològiques.

    ResponderEliminar
  2. Ese mea culpa que tan bien supo declamar Mónica es la triste realidad entre el periodismo que se ejercía cuando se luchaba por un ideal y el que se ejerce para mantenerse en el puesto.
    A veces el mea culpa honra, pero no dignifica para la nada al profesional.
    Hubo una época, (irrepetible diría yo) donde los valores periodísticos se sustentaban por si solos. Aquí sí que tengo que decir esa típica frase que tantas veces fue sido criticada... "cualquier tiempo pasado fue mejor".
    Menos mal que me enteré por tu espacio.
    Gracias Paco.
    Este acto, reafirma una vez más la grandeza de Xavier.
    Un abrazo

    ResponderEliminar
  3. Anónimo10/11/11

    Mi enhorabuena, y estoy segura que haria un periodismo con rigor y sin ningún tipo de influencia, que lo delatara de tendencias "impuestas", pues pienso que en estos momentos estamos "padeciendo" un tipo de información en la que todos los medios "coinciden"......
    Maribel

    ResponderEliminar
  4. Gràcies Jaume per tot el que has fet per en Xavier.

    Me alegro que mi espacio sirva de conexión para amigos como tú, Jan.

    Tienes toda la razón Maribel. Hoy en día se echa mucho a faltar un periodismo como el de Xavier.

    ResponderEliminar
  5. isabel23/11/11

    un homenatge molt emotiu, com a fotoperiodista sabadellenca és un orgull veure la llavor que ha deixat Vinader a la ciutat i que tant merescudament se li hagi reconegut, val més tard que mai! gràcies per compartir aquest vídeo Paco!

    isabel

    p.d:no és molt habitual en el govern local aquest tipus d'actes però el cas de Vinader era de jutjat de guàrdia, ha estat una feina intensa de peticions que ciutadans anònims i 'gent del gremi' hem fet en els últims mesos...ENTRE TOTS HO HEM ACONSEGUIT!

    ResponderEliminar